Näytetään tekstit, joissa on tunniste nalle puh. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste nalle puh. Näytä kaikki tekstit

maanantai 20. maaliskuuta 2023

Top 8 Disneyn pronssikauden elokuvat

Disneyn leffoista voisi taas jatkaa kausittain niiden paremmuusjärjestykseen laittamista. Tällä kertaa vuorossa on pronssikauden elokuvat, johon kuuluvat Aristokatit, Robin Hood, Nalle Puh, Pelastuspartio Bernard ja Bianca, Topi ja Tessu, Hiidenpata, Basil Hiiri - mestarietsivä ja Oliver ja kumppanit.

8. NALLE PUH

Tuntui hankalalta päättää, laitanko viimeiselle sijalle Nalle Puhin, Oliver ja kumppanit vai Hiidenpadan. Tosiaan, rehellisesti sanottuna pidän näitä kolmea elokuvaa aikalailla yhtä keskinkertaisina. Kuitenkin kun mietin, mitä kustakin elokuvasta muistan, niin Nalle Puhista en todellakaan muista enää mitään, ja pidin sitä myöskin tylsimpänä. Tässä leffassa ei vain yksinkertaisesti tapahtunut mitään mielenkiintoista, itse luultavasti jäin kaipaamaan selkeämpää juonta sekä jonkinlaista koukkua. Asiaan varmasti vaikuttaa paljon se, etten ole nähnyt tätä lapsena. Pidin kuitenkin lapsena oikein paljon siitä tv-ohjelmasta (Nalle Puhin uudet seikkailut) sekä Nasun suuri -elokuvasta. Olisikin ihanaa, jos Disney plussaan lisättäisiin tuo tv-ohjelma! Olisi todella nostalgista katsoa sitä niin monen vuoden jälkeen.

7. OLIVER JA KUMPPANIT

Oliver ja kumppanit -leffan olen nähnyt lapsena, mutta jo silloin pidin sitä melko yhdentekevänä elokuvana. Pahiksena toimiva Jysky tosin onnistui aikoinaan jopa hieman aiheuttamaan ahdistuksen tunteita, sen verran synkästi toteutettu konna on kyseessä. En kuitenkaan koe hahmoja enkä juonta kovin hyvinä tai muistettavina, enkä vain oikein viihdy teoksen ääressä. Olen katsonut Oliver ja kumppanit viimeksi arvostelua varten melkein kolme vuotta sitten, enkä välittäisi katsoa sitä enää uudelleen.

6. HIIDENPATA

Hiidenpataa katsoessa harmitti se, että leffassa oli paljon potentiaalia olla hyvä, mutta lopputulos oli hyvin keskinkertainen. Pidin todella paljon siitä, kuinka Disney lähti tässä hieman tavallista synkemmille teille. Kuitenkin juoni ja pahiksen toteutus eivät ole lopulta parhaimmasta päästä. Toki Hornansarven ulkoinen olemus on karmiva, mutta hahmon muu toteutus jää hyvin ontoksi. Muutkaan hahmot eivät ole muistettavia, ja juoni tosiaan jää hyvin ohueksi ja unohdettavaksi. Kuitenkin viihdyin Hiidenpadan ääressä paremmin kuin Nalle Puhin tai Oliver ja kumppaneiden, joten siksi se pääsi korkeammalle sijalle kuin ne.

5. TOPI JA TESSU

Topi ja Tessu on kyllä sellainen Disney-leffa, josta en ole aivan sataprosenttisen varma, olenko nähnyt sen lapsena vai en. Jotkin kohtaukset nimittäin tuntuivat tutuilta, mutta emme kuitenkaan koskaan omistaneet leffaa. Ehkä sitten olen kenties joskus kuunnellut sitä äänikirjana lapsena. Topi ja Tessu sijoittuu minulla Disney-leffojen joukossa "kelvolle"-tasolle. Kyseessä on ihan mukava leffa, mutta ei kuitenkaan niitä, joka olisi tehnyt minuun isomman vaikutuksen. Pidän siitä, kuinka leffa esittelee Topin ja Tessun ystävyyden realistisella tavalla ottaen huomioon, kuinka metsästyskoira ja kettu oikeasti luonnossa käyttäytyisivät. Lopetus on melko koskettava, mutta samalla myös hyvin toteutettu. Huumoria leffassa on ihan kivasti, etenkin ne linnut olivat hauskoja, ja myös Hilma-tädin kautta toteutettu huumori oli onnistunutta.

4. PELASTUSPARTIO BERNARD JA BIANCA

Pelastuspartio Bernard ja Bianca on minulle itse asiassa lapsuudesta hyvinkin tuttu kirjan muodossa. Kyseessä oli ehdottomasti yksi lempi-iltasaduistani! Pidin tarinan jännittävästä juonesta ja sympaattisista hahmoista. Leffan olen katsonut vasta aikuisena, ja pidin siitäkin. Hieman synkemmissä ja surullisemmissa merkeissä tällä kertaa liikutaan, mikä on toisaalta mielestäni ihan kivaa vaihtelua verrattuna jatkuvaa iloa raikuviin klassikoihin. Loistavaa huumoria leffassa tarjoavat alligaattorit Brutus ja Nero. Etenkin se urkukohtaus on todella hauska! Madame Meduusa on hyvin inhottava pahis ja onnistunut sellainen, vaikka hän ehkä muistuttaakin vähän Cruella De Vileä. Penny-tyttö on hyvin suloinen ja sympatiat puolelleen keräävä, ja myös hiirihahmot Bernard ja Bianca ovat ihan onnistuneita.

3. BASIL HIIRI - MESTARIETSIVÄ

Basil Hiiren olen nähnyt myös vasta aikuisena. Ensimmäisellä katselukerralla leffa ei ihan sytyttänyt, ja syytän siitä kehnoa suomidubbia. Toisella katselukerralla nimittäin katsoin leffan enkkudubeilla, ja viihdyin sen ääressä oikein hyvin. Kyseessä on oikein jännittävä ja viihdyttävä seikkailu, joka pitää otteessaan. Hahmot myös ovat mielestäni hyvin luodut, etenkin itse nokkela Basil sekä yllättävän synkästi toteutettu pahis Ratigan. Alussa leffalla kestää hieman käynnistyä kunnolla, mutta juonen edetessä monia jännittäviä ja hauskojakin tapahtumia riittää.

2. ROBIN HOOD

Robin Hood on kyllä yksiä hauskimpia Disney-leffoja! Olen nähnyt elokuvan jo lapsena, ja pidin siitä jo silloin. Itse Robin Hood on oikein mainiosti luotu hahmo, jonka oveluuksia (hyväntahtoisia sellaisia) mielellään seurailee samalla nauraen. Muutkin hahmot kuten Pikku John ja Marian ovat hyvin onnistuneita tapauksia. Ja tietysti prinssi Juhanan peukun imemiselle tuli lapsena kovasti naurettua, ja kyseessä on kyllä yhä yksiä hauskimpia pahiksia. Tässä leffassa on myös mielestäni yksi romanttisimmista animaatiokohtauksista, nimittäin se kohtaus jonka aikana kuullaan Love -laulu. Robin ja Marian ovat todellakin hyvin söpö kettupari!

1. ARISTOKATIT

Aristokatit olen myös nähnyt jo lapsena, ja sekin on mielestäni ehdottomasti yksiä hauskimpia Disney-leffoja! Se on myös mielestäni paras Disneyn pronssikauden elokuvista. Siinä yhdistyy mukavasti monet seikat: persoonalliset ja mieleenpainuvat hahmot, mukaansatempaava juoni, huumori ja hyvät laulut. Leffassa on monia hauskoja seikkoja, joista pidän: Madamen ja Georgen välinen hassuttelu, Thomas O'Malleyn aikaansaama huumori, kömpelö pahis Edgar sekä tohelot koirat Napoleon ja Lafayette. Ja sitten on tietysti vielä ne hauskat hanhet Amelia ja Abigail sekä Waldo-setä. Pidän myös kovasti O'Malleyn ja Herttuattaren välisestä suhteesta, joka on mielestäni yllättävänkin kypsästi luotu sellainen. Siinä mielessä kyseessä on ehkä jopa yksiä Disneyn onnistuneimpia romansseja.

Mihin järjestykseen te laittaisitte Disneyn pronssikauden elokuvat?

Kuvat: www.imdb.com

perjantai 10. joulukuuta 2021

Top 8 vuoden 2011 animaatioelokuvat

Olenkin jo tehnyt Top-listan vuoden 2001 animaatioelokuvista, joten miksenpäs tekisi vastaavanlaista Top-listaa vuoden 2011 animaatioista. Kaikkia sen vuoden animaatiofilmejä en ole nähnyt enkä luultavasti aio katsoakaan (ihan vain motivaation puutteen vuoksi), ja siksi listaltani ne sitten puuttuvat (niitä taisivat näin nopeasti vilkuilemalla olla ainakin Happy feet 2 ja Smurffit). Olen katsonut yhteensä kahdeksan animaatioleffaa, jotka ovat ilmestyneet vuonna 2011, ja niitä ovat...

8. AUTOT 2

Voi Autot 2. Tuntuu, että aikalailla kaikki Pixar-fanit pitävät tätä studion heikoimpana tekeleenä, enkä yhtään ihmettele miksi. Minulla ei oikeastaan ole edes paljoa kommentoitavaa tästä elokuvasta, koska se oli niin puuduttavan tylsä. Tämä ja Autot 3 ovat sellaisia Pixarin filmejä, joiden katseleminen on todellista ajanhaaskausta näin suoraan sanottuna. Animaatiotyyli sentään on ihan kelpoa katseltavaa.


7. CHILDREN WHO CHASE LOST VOICES

Makoto Shinkai tuli tunnetuksi suositun Your name -animeleffan myötä. Hänen tuotantonsa on ollut mielestäni aika ailahtelevaista, vaikka Your name todellinen mestariteos onkin. Children who chase lost voices on hyvin tasapaksu ja hitaasti etenevä seikkailu, jossa ei oikein suurimmaksi osaksi tunnu tapahtuvan mitään merkityksellistä. Hahmotkin jäävät ohuiksi, ja omaperäisyyttä tarinasta puuttuu paljon. Leffan aloitus on kuitenkin hyvin mielenkiintoinen ja lupaava, miksi harmittaakin että sen jälkeen alkaa hyvin tasainen alamäki. 


6. RANGO

Rango on oikeastaan varmaankin objektiivisesti hyvä leffa, mutta omaa mielenkiintoani se ei oikein kunnolla napannut. Senkin aloitus oli kyllä todella mielenkiintoinen ja lupaava, mutta jossain vaiheessa aloin vain tylsistymään sen ääressä. Tarina sijoittuu autiomaahan ja villiin länteen, jossa kameleonttilisko Rango seikkailee. Mukana on komediaa ja jännitystä, ja joidenkin mieleen leffa varmastikin saattaa olla.


5. NALLE PUH

En ole mikään Nalle Puh -elokuvien suuri fani. Sen sijaan pidin lapsena kyllä siitä Tv-ohjelmasta kovasti sekä Nasun suuresta elokuvasta. Vuoden 2011 Nalle Puh on ihan kelpoa katseltavaa, jossa tutut sympaattiset hahmot lämmittävät mieltä, ja mukana on kivasti huumoriakin. Kovin mieleenpainuva se ei kuitenkaan lopulta ole, mutta kyllä sen kertaalleen positiivisin mielin katsoi.


4. SAAPASJALKAKISSA 

Saapasjalkakissa on tuttu hahmo Shrek-elokuvista. Jopa niin suosittu hahmosta taisi tulla, että sen ansiosta hänestä tehtiin ihan oma elokuvakin. Saapasjalkakissa kertoo nimikkohahmonsa syntytarinan, ja luvassa onkin toimiva joskin hyvin ennalta-arvattava seikkailu. Jossain määrin yllätyin positiivisesti katsoessani tätä, mutta pahis olisi voinut olla mielestäni parempi. Huumoria filmistä ei kuitenkaan jää puuttumaan.


3. HOTARUBI NO MORI E

Hotarubi no mori e on suhteellisen pidetty animeleffa, vaikka en itse ihan sen hypetykseen päässyt. Voi olla, että odotin hahmoilta hieman enemmän syvyyttä, sillä lyhyen keston vuoksi jäin kaipaamaan jotain vielä enemmän. Silti kyseessä on oikein sympaattinen ja hieman koskettavakin tarina kahdesta ystävyksestä. Liikaa juonta en lähtisi availemaan, jotta en spoilaisi mitään niiltä jotka eivät ole tätä nähneet...


2. KUNG FU PANDA 2

Olen vasta hiljattain katsonut kaksi ensimmäistä Kung Fu Pandaa. Tämä jatko-osa oli yllättävän toimiva, vaikka pidinkin ensimmäisestä osasta kyllä enemmän. Päähenkilö Po saa viimein tietää enemmän menneisyydestään ja oikeista vanhemmistaan. Toiminnallista seikkailua on taas luvassa kera maittavan huumorin ja mainioiden hahmojen. Ykkösosan tapaan tässäkin on onnistuttu saamaan kuitenkin huumorin vastapainoksi myös hieman koskettavuutta etenkin lopussa.


1. KUKKULAN TYTTÖ, SATAMAN POIKA

Gorô Miyazakin maine ei kovin hyvä ole, etenkin vuoden 2006 Maameren tarinoiden ja nyt suht tuoreen Aya ja noidan vuoksi. Silti mies onnistui tekemään yllättävänkin hienon animeleffan vuonna 2011. Kukkulan tyttö, sataman poika ei ole fantasiaa pursuava Ghibli, vaan hyvin maanläheinen slice of life kouludraamaromanssi. Se sisältää silti mainiota huumoria, koskettavuutta ja sympaattisia hahmoja. Myös mukaansatempaava tunnelma ja upea soundtrack ansaitsevat mainintansa.



Kuvat: www.wikipedia.com, www.imdb.com

sunnuntai 18. huhtikuuta 2021

Arvostelu: Miekka kivessä, Nalle Puh, Basil Hiiri - Mestarietsivä ja Bolt

Nyt päätin tehdä vähän poikkeuksellisemman arvostelupostauksen. Sen sijaan että tekisin vähän syvääluotavamman arvostelun vain yhdestä leffasta, otankin käsittelyyn neljä teosta. Viime aikoina on tullut taas vähän "sivistettyä" itseäni katsomalla disney-klassikkoja jotka ovat olleet näkemättä: Miekka kivessä, Nalle Puh, Bolt ja Basil Hiiri - Mestarietsivä. Tosin Basil Hiiren katsoin nyt toista kertaa. 


MIEKKA KIVESSÄ, 1963

Miekka kivessä on varmaankin yksiä tyhjänpäiväisimpiä disney-klassikkoja, mitä olen nähnyt. Lähtöasetelma saattaa kuulostaa ihan mielenkiintoiselta: Merlin-velho alkaa kouluttamaan Arttu-poikaa muuttamalla itseään ja tätä eri eläimiksi. Tarina kuitenkin puuttuu lähes kokonaan, ja leffa oikeastaan alkaa vasta viimeisillä minuuteilla kun se jo loppuu! Vaikka kestoa oli vain reilu tunti, niin kelloa tuli kyllä välillä vilkuiltua. Onhan tässä klassikossa ihan hauskoja hetkiä (esim. Merlinin ja Matami Mimmin taistelu), mutta kun tapahtumat eivät oikein johda mihinkään, on hahmoista ja koko leffasta vaikea välittää. Miekka kivessä on kyllä Pikku Kanasen, Dinosauruksen ja muutaman sota-ajan leffan ohella huonoimpia näkemiäni disney-klassikkoja.



NALLE PUH, 1977

Yleisesti ottaen pidän Nalle Puhista, tai no, ainakin Nasun suuri elokuva ja Nalle Puhin uudet seikkailut ovat tärkeitä suosikkeja lapsuudestani. Disney-klassikoista olen nyt nähnyt molemmat Puhit: vuoden 1977 ja 2011 elokuvan. Ja molemmat olivat aika unohdettavia, mutta vielä enemmän tämä vanhempi klassikko. Ehkäpä lopulta itse kaipaan eheämpää kokonaisuutta ja selkeämpää juonta, sillä nyt tuli kyllä vain tylsistyttyä Puhin seikkailujen ääressä. Muutama hauska hetki siellä täällä ja ihan söpö, mutta en katsoisi uudelleen. Uskon, että jos olisin nähnyt tämän lapsena, pitäisin siitä enemmän.



BASIL HIIRI - MESTARIETSIVÄ, 1986

Basil Hiiren tarina sijoittuu Lontooseen, jossa Olivia-tytön isä Leikinheimo kidnapataan. Olivia saa tohtori Dawsonilta apua ja yhdessä he kääntyvät mestarietsivä Basil Hiiren puoleen. Siitä alkaakin jännittävä seikkailu!

Basil Hiiri tuntui jopa paranevan nyt toisella katselukerralla. Siihen saattoi vaikuttaa sekin, että ekalla katselukerralla katsoin suomidubeilla mikä oli aika kehnoa, mutta nyt katsoin originaalidubeilla ja se kuulosti paljon paremmalta. Basil Hiiren tarina on todella tiivis ja jännittävä ja pitääkin juuri siksi otteessan erittäin hyvin! Ainoastaan jotain ihan pientä "disneymäisyyttä" tuntuu jäävän puuttumaan, tai sitten asiaan voi vaikuttaa se etten ole nähnyt tätä lapsena. Hahmot ovat oikein hyviä, etenkin itse nokkela Basil ja tarinan pahis Ratigan, joka on yllättävän synkkä. Lopputaistelu kellotornissa oli myös hyvin jännittävä! (Siinä oli hauskaa huomata, että disney on ottanut vaikutteita Hayao Miyazakin Cagliostron linna-elokuvasta.) Vaikka elokuva ei rakkaimpiin disney-klassikoihin minulla lukeudu, on se erittäin viihdyttävä ja toimiva.



BOLT, 2008

Bolt kertoo nimensä mukaisesti Bolt-koirasta, joka on televisiosarjan supertähti. Bolt ei tiedä supersankaripuuhiensa olevan fiktiota vaan luulee televisiosarjaa todeksi, ja niin hänelle tuleekin järkytyksenä se fakta, että hän on vain tavallinen koira. 

Bolt oli mielestäni ihan viihdyttävä leffa, mutta jää kyllä aikalailla kertakatselukamaksi. Siinä haiskahti itse asiassa lievä Toy Storyn kopiointi: Boltin identiteettikriisi nimittäin muistuttaa häiritsevästi Buzz Lightyearin tilannetta. Tässä se on vain toteutettu hitusen laimeammin. Toki Bolt on ihan symppis hahmo, huumoria on mukana ja muutama hetki on vähän koskettavakin, mutta mitään isoja tunteita ei elokuva lopulta minussa herättänyt. Sivuhahmoista Missu oli suosikkini, hamsteri taas oli super ärsyttävä.



Kuvat: www.wikipedia.com, www.imdb.com


maanantai 28. syyskuuta 2020

Top 10 Disneyn revival era/uudestisyntymiskauden elokuvat

Koska pidän Top-listojen tekemisestä, niin miksenpäs tekisi Top-listaa Disneyn "revival era"-elokuvista, kun olen melkein ne kaikki arvostellutkin yhtä lukuunottamatta (Nalle puhin elokuvaa en ole arvostellut). Tosin olen huomannut, että se ilmeisesti hieman vaihtelee, lasketaanko Bolt tähän kauteen mukaan vai ei. Melko usein tähän kauteen on laskettu 10 elokuvaa Prinsessa ja sammakosta ihan viimeisimpään eli Frozen II:een asti. Aion siis laittaa mieluiseeni järjestykseen nuo leffat.

Olen hieman mietiskellyt, että miksikäs tätä "revival era"-kautta pitäisi kutsua suomeksi, mutta eiköhän tuo "uudestisyntymiskausi" nimike kelpaa. 

10. BIG HERO 6


Big Hero 6 ei valitettavasti iskenyt minuun ollenkaan. Se vaikutti aluksi melko lupaavalta, mutta muuttui aina vain tylsemmäksi ja tylsemmäksi loppua kohden. Huumorikin oli aika kehnoa (lukuunottamatta Baymaxia), enkä oikein pitänyt yhdestäkään sivuhahmosta. Yritin antaa leffalle toisen mahdollisuuden, mutta kun en tykkää niin en tykkää. Ei kai sille vain voi mitään. Ehkä en vain kuulu tämän tekeleen kohdeyleisöön.

9. FROZEN II


Frozen II oli aika outo elokuva. Siinä ei tuntunut olevan päätä eikä häntää. Se tietynlainen pääfokus ja juoni puuttuivat tyystin, miksi koko homma vain lässähteli. Olen katsonut sen vain kerran, joten ainahan voi pieni mahdollisuus olla, että se tuntuisi kivemmalta toisella katselukerralla. Sen verran tyhjä olo tästä jäi, että ei se paljoa ole kutsumassa minua luokseen.

8. RÄYHÄ-RALF VALLOITTAA INTERNETIN


Räyhä-Ralf valloittaa internetin on aika tasoissa Frozen II:n kanssa. Tämä pääsi kuitenkin korkeammalle, koska se oli sentään suht selkeästi tehty kokonaisuus, vaikka sen juoni jäikin melko huteraksi. Lisäksi se tarjosi ihan hyviä opetuksia koskien ystävyyttä ja internetiä. Leffa oli kuitenkin aika tylsä, huumori ei-niin-iskevää ja hahmojen toteutuksiinkaan en ollut aivan tyytyväinen. 

7. NALLE PUHIN ELOKUVA


En ole tehnyt arvostelua tästä elokuvasta, mutta olen katsonut sen kerran. Nalle Puhin elokuva oli ihan hauska ja viihdyttävä leffa, mutta jostain syystä se ei oikein pidemmänpäälle jäänyt mieleeni. 

6. VAIANA


Vaiana on oikein mainio elokuva. Se jää kuitenkin omaan makuuni turhankin kevyeksi ja lähinnä huumoripainotteiseksi leffaksi. Mukana olisi saanut olla enemmän jännitystä ja hieman synkkyyttä, niin olisin saattanut tykästyä siihen vielä enemmänkin. Kaikki muu nimittäin sitten onkin oikein onnistunutta, erityisesti animaatiotyyli ja musiikki. Juonen kannalta jotain uutta ideaa olisi myös saanut olla mukana, vaikka ei kaavamaisuus leffaa millään tavoin tylsistytä.

5. FROZEN


Muistan vieläkin, kun katsoin Frozenin ensimmäisen kerran hyvin ennakkoluuloisena vuoden 2014 keväällä. Leffa kuitenkin yllätti minut todenteolla positiivisesti! Sen musikaalinumerot ovat erinomaisia, ja juoni onnistui olemaan yllättävä. Ja käsitelläänhän leffassa mukavasti erilaisuutta ja sisaruussuhdetta. Miinuksena pidän leffassa sitä, että Elsa ei saa hahmona tarpeeksi syvyyttä alleen. Anna ja Kristoff ovat kuitenkin erinomainen parivaljakko, mikä on minulle iso plussa leffassa.

4. KAKSIN KARKUTEILLÄ


Kaksin karkuteillä on mahtava elokuva! Se sisältää paljon huumoria, seikkailuntuntua sekä mukaansatempaavan juonen. Aiemmin leffan laulut eivät olleet mielestäni kovin mieleenpainuvia, mutta nykyään pidän niistä kovastikin. Lisäksi ovathan leffan hahmot ihan parhaita, erityisesti Maximus ja Flynn varastavat aina show'n hauskuudellaan.

3. RÄYHÄ-RALF


Räyhä-Ralf oli minulle erittäin positiivinen yllätys! Katsoin sen ensimmäisen kerran vuosi sitten, eli hieman myöhässä. Ja kuin ihmeen kaupalla siitä tuli yksi suosikeistani disneyltä. Hahmot ja juoni ovat loistavia, ja huumoria ja lämminhenkisyyttä piisaa. Vaikka pahis oli ennalta-arvattava, niin häneen liittyvä lopussa paljastuva seikka onnistui yllättämään minut. 

2. ZOOTROPOLIS


Zootropolis onnistui kyllä lyömään minut aivan ällikällä! Sen juoni oli suht ennalta-arvaamaton ja hahmot erittäin laadukkaasti luotuja. Erityisesti Judyssa ja Nickissä on monipuolista persoonaa ja syvyyttä, miksi heihin on helppo samaistua. Leffa oli yllättävän syvällinen ja onnistui menemään pahasti tunteisiini. Lisäksi se käsitteli nokkelasti ennakkoluuloja ja stereotypioita, mitä ei voi kuin kehua. 

1. PRINSESSA JA SAMMAKKO

Prinsessa ja sammakko on aivan ihana elokuva! Tämä ja Zootropolis kilpailevat aika kiivaasti ykkössijasta keskenään, mutta jokin tässä filmissä tuntuu vievän voiton. Leffa on myöskin kestänyt eniten katselukertoja tämän kauden elokuvista, joten jo yksinään se oikeuttanee Prinsessa ja sammakon sijainnin ykköseksi. Pidän todella paljon päähahmo Tianasta, sillä koen hänet hyvin samaistuttavaksi. Myös Naveen on erittäin hyvin onnistunut hahmo, ja pidän siitä kuinka hän ja Tiana kehittyvät tarinan aikana täydentäen toisiaan. Ja tietysti rakastan leffan jazz-tyylistä musiikkia todella paljon!


Mihin järjestykseen te laittaisitte disneyn revival eran elokuvat?